Przedszkola

Zapraszamy dzieci od 3 roku życia (w wyjątkowych przypadkach wcześniej)

Anglojęzyczność

Montessoris' Gardens a great place to grow!

Informacje dodatkowe

Dowiedz się więcej o naszych atutach

Start Oferta Przedszkola Ogrody Montessori

Przedszkola Ogrody Montessori

Realizacja podstawy programowej w oparciu o pedagogikę Montessori

Uczenie się 

W Ogrodach Montessori dokładamy wszelkich starań, by proces uczenia się:

- był ekscytującym procesem odkrywania,

- zachęcał dziecko do koncentracji,

- motywował,

- uczył samodyscypliny, 

- rozbudzał chęć do poszukiwania i przyswajania wiedzy.

Celem wychowania przedszkolnego z punktu widzenia pedagogiki Montessori jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka.

W Ogrodach Montessori wspieramy dzieci zapewniając im profesjonalną opiekę, wychowanie w zgodzie z ich potrzebami oraz wyzwaniami dzisiejszego świata, starannie zorganizowany program nauczania, którego głównym celem jest pobudzać naturalną ciekawość. 

Nasze podejście umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń, które inspirują, uczą i zachęcają do ciągłego poznawania świata. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji i jest gotowe do dalszej przygody (bo w Ogrodach Montessori proces przyswajania wiedzy jest przygodą!). 

Uważamy też, że w życiu ważne są pasje i rozwój zainteresowań. Angażujemy więc w naukę wszystkie zmysły dzieci, aby nie tylko pogłębiały wiedzę zawartą w ramach podstawy programowej, ale również znajdowało pasje, rozwijało i doskonaliło swoje zainteresowania. Materiał montessoriański pozwala dzieciom nie tylko poznawać litery, uczy je pisania i czytania, ale także uczy wykonywać skomplikowane operacje matematyczne w zakresie do 10.000 (dziesięć tys.).  Dzięki pomocom montessoriańskim dzieci poznają budowę zwierząt, roślin, wiedzą jak powstały gwiazdy i skąd na naszej planecie wziął się człowiek.

Czytaj więcej...

5 obszarów pracy w klasach Montessori

  • Życie Praktyczne
  • Sensoryka
  • Matematyka
  • Język (polski i angielski)
  • Edukacja kosmiczna czyli wprowadzenie do różnorodności kulturowej i przyrody w której zawarta jest biologia, chemia, fizyka i geografia

Grupy przedszkolne mieszane wiekowo

W Ogrodach Montessori doceniamy możliwość uczenia się od siebie nawzajem. Skład klas skonstruowany jest w taki sposób, że przebywają ze sobą i uczą się dzieci w różnym wieku.  Pozwala to zdobywać liczne kompetencje społeczne i tworzyć jedyną w swoim rodzaju społeczność. 

Młodsze dzieci w naturalny sposób naśladują starsze: uczą się jak wykonywać dane czynności, pracują nad komunikacją, współpracą, doskonalą swoje zdolności językowe i wiele innych. 

Dzieci starsze z kolei, w naturalny sposób zauważają potrzeby mniejszych i słabszych. W grupie mieszanej uczą się empatii, pomagają młodszym i otaczają ich opieką. Często mają okazję wejść w rolę nauczyciela, dzięki temu ćwiczą, swoje jakże ważne w przyszłości, umiejętności werbalne.

Mieszane klasy w Ogrodach Montessori mają jeszcze jedną ważną funkcję, wskazują, że najlepiej rozwijać się wspólnie - że wiele uczymy się od siebie nawzajem, więc nie etykietujemy i nie oceniamy tylko pozwalamy sobie wzajemnie na rozwój wspierając siebie nawzajem.  

 

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „O wyższości klas mieszanych wiekowo”

Języki

Dziecko w wieku przedszkolnym jest na etapie bardzo intensywnego rozwoju poznawczego. To czas, kiedy mózg dziecka z dużą łatwością przyswaja nowe informacje, w sposób łatwy i naturalny przyswaja język, nie stanowi dla niego problemu wymowa i akcent. W przedszkolach Ogrody Montessori dbamy by wykorzystywać i stymulować duże możliwości rozwojowe dzieci organizując liczne zajęcia oraz zabawy anglojęzyczne. Dzieci uczą się nowych słówek, piosenek, osłuchują się, poznają prawidłową wymowę i nabywają wiele kompetenecji ułatwiających późniejszą naukę języka na poziomie zaawansowanym. 

W naszych placówkach (anglojęzycznych) przykładamy do nauki j.angielskiego szczególną wagę. Każda grupa przedszkolna ma anglojęzycznego nauczyciela (anglistę) i/lub osobę, której język angielski jest językiem ojczystym (native speakera). Tak skomponowana kadra umożliwia dziecku ciągłe zaznajamianie się z językiem podczas wykonywania bardzo wielu codziennych czynności, dzięki czemu język ten staje się naturalną częścią komunikacji. Co więcej, kontakt z osobami różnych narodowości, uświadamia dzieciom różnorodność kultur i tradycji inspirując do poznawania świata.

Jesteśmy przekonani, że budowanie zdolności komunikacyjnych, otwartości na ludzi i rozumienie sensu współdziałania to dobra inwestycja w przyszłość każdego dziecka.

 

Aranżacja przestrzeni w sali

W Ogrodach Montessori wiemy, jak ważna jest przestrzeń. Może ona pełnić funkcję trzeciego nauczyciela: inspirować, prowokować do aktywności, umożliwiać rozwój. Dlatego w naszych przedszkolach przestrzenie są nowoczesne, pozbawione rozpraszających elementów, a za to wyposażone w bezpieczne, niestandardowe pomoce edukacyjne dostosowane do rozwoju i wieku wszystkich dzieci w grupie.

Korzystamy z materiałów zaprojektowanych zgodnie z pedagogiką Marii Montessori. Pomoce dydaktyczne są dostępne dla dzieci, tak aby mogły same po nie sięgać kiedy tylko zechcą. Mają one stałe miejsca „pobytu”, tak aby zachować jasną organizacje w sali - dzięki czemu dzieci mogą dbać o porządek, dobrze odnajdywać się w przestrzeni i samodzielnie rozpoczynać zabawy. 

Materiał dydaktyczny w naszych placówkach charakteryzuje się:

→ stopniowaniem trudności,

→  stopniowaniem następujących po sobie sekwencji działań oraz logicznego uporządkowania

Wskazuje to dzieciom kierunek poznawania poszczególnych materiałów wraz ze wzrastającym stopniem trudności. 

W samodzielnym projektowaniu materiałów wykorzystujemy zasadę izolacji trudności – w każdej pomocy dydaktycznej zawarty tylko jeden problem do rozwiązania. Dzięki temu dziecko może się skupić wyłącznie na rozwiązywaniu tego jedynego problemu bez innych, rozpraszających bodźców. Każdy materiał zawiera samokontrolę błędu, dzięki czemu każde dziecko samo może samo sprawdzić czy wykonało daną czynność prawidłowo.

Wyposażenie (materiały do zabaw) są regularnie zmieniane, odnawiane lub wymieniane, dzieje się to, co najmniej raz na tydzień, poprzez dodawanie nowych elementów do istniejących stref lub tworzenie nowych, co sprawia, że dzieci na nowo zaciekawiają się przestrzenią i chętnie podejmują kolejne aktywności. 

Ruch na świeżym powietrzu

W Ogrodach Montessori wiemy, jak ważny dla dzieci jest czas na świeżym powietrzu, dlatego w ogrodzie lub na spacerze po okolicy - spędzamy go każdego dnia!

Wierzymy, że każda pogoda jest dobra jeśli odpowiednio się przygotujemy. Podstawą przyjemnie spędzonego czasu na zewnątrz jest odpowiednia odzież:

- Latem: czapka z daszkiem i dobrze dopasowane sandały oras skóra zabezpieczona odpowiednim kremem (kupujemy wysokiej jakości krem dla wszystkich dzieci),

- Jesienią: kurtka przeciwdeszczowa, bluza i kalosze,

- Zimą: czapka, szalik, rękawiczki i nieprzemakalne ciepłe buty.

Jakość powietrza monitorujemy dzięki aplikacji KANAREK - to jest nasz kompas, dzięki któremu podejmujemy decyzje o rodzaju aktywności na placu zabaw oraz długości naszych spacerów.

Spotkania, warsztaty i festyn rodzinny

W Ogrodach Montessori dbamy o relacje. Wiemy jak ważny jest wspólny czas, i wspólne dbanie o rozwój dzieci.

Z myślą o tym, organizujemy więc: 

Spotkania - na rozpoczęcie roku szkolnego oraz indywidualne z rodzicami - raz w miesiacu każdy rodzic może spotkać się z wybranym nauczycielem i porozmawiać o postępach, potrzebach lub trudnościach swojego dziecka, aby rodzice posiadali aktualne informacje oraz byli aktywnym uczestnikiem przygody swojego dziecka w Ogrodach Montessori. 

Warsztaty z rodzicami - są to spotkania, podczas których uczniowie mają możliwość dzielić się z rodzicami swoimi postępami edukacyjnymi, opowiedzieć o tym czego się uczą, co je aktualnie interesuje i jak najchętniej spędzają czas w Ogrodach Montessori. Są to chwile pełne uśmiechu, radości i dumy dzieci oraz rodziców. 

Kolejną okazją do budowania relacji jest organizowany co roku Festyn Rodzinny z okazji nadejścia lata. Jest to radosny i przyjemny czas, gdy spotykamy się całymi rodzinami, podsumowujemy rok wspólnej pracy. Przedszkolaki, wraz z pomocą nauczycieli, z entuzjazmem przygotowują występ, który następnie prezentują rodzicom.

Jest to dobra okazja do wspólnego świętowania wszelkich sukcesów i starań podjętych w minionym roku szkolnym oraz skosztowania wielu pyszności. 

O oprawę kulinarną naszych festynów dba #ZielonaKuchnia (www.zielonakuchnia.org)

Każdy znajduje coś dla siebie!

Filia Golęcin
ul. Wojska Polskiego 79
60-628 Poznań
Filia Jeżyce
ul. Polna 13a
60-535 Poznań
Filia Ławica
ul. Perzycka 11
60-182 Poznań
Filia Jeżyce Zajezdnia
ul. Zwierzyniecka 30
60-814 Poznań
Realizacja NICEIT