Żłobki
Oferujemy opiekę nad dziećmi już od 5 m-c życia
Oferujemy opiekę nad dziećmi już od 5 m-c życia
Zapraszamy dzieci od 3 roku życia (w wyjątkowych przypadkach wcześniej)
Montessoris' Gardens a great place to grow!
Dowiedz się więcej o naszych atutach
Ogrody Montessori - zespół żłobków, przedszkoli i zerówek
Od 15 lat wspieramy rozwój małych odkrywców, cały czas rozbudowując zespół o nowe żłobki, przedszkola, a nawet zerówki. Nasze placówki oferują opiekę i edukację dla dzieci już od 5 miesiąca życia. Dzięki naszej ofercie umożliwiającej korzystanie ze żłobka, przedszkola, a następnie zerówki Ogrody Montessori, nasza wspólna przygoda może trwać aż do 7 roku życia, a więc do momentu gdy dziecko nabierze dojrzałości szkolnej.
Aktualnie zespół żłobków i przedzkoli Ogrody Montessori stanowią trzy filie – Golęcin, Jeżyce, Ławica – każda z nich to niepubliczny żłobek i niepubliczne przedszkole. Wszystkie placówki prowadzimy metodami pedagogicznymi wypracowanymi przez Marię Montessori (są to żłobek Ogrody Montessori Poznań i przedszkole Ogrody Montessori Poznań).
Naszym celem jest dbać o indywidualność dzieci, tworzyć warunki umożliwiające skuteczny rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny, koordynacje fizyczną, kreatywność oraz zdobywanie nowych kompetencji w bezpiecznym otoczeniu.
Po to, aby dzieci czerpały radość z procesu uczenia się i odkrywania.
Wiemy też jak ważne są relacje, dbamy o nie, tworzymy bezpieczną, pełną zaufania społeczność uważną na potrzeby dzieci. Nasz zespół tworzą zaangażowani i ambitni ludzie: współpracujemy z pedagogami, psychologami oraz innymi specjalistami. Każdy żłobek Ogrody Montessori prowadzi wyjątkowa kadra o kwalifikacjach potwierdzonych dyplomami kursów i szkoleń z dziedziny pedagogiki Marii Montessori, aby zapewnić dzieciom jak najwyższy poziom opieki oraz edukacji. Dbamy o to, aby nasz zespół stale aktualizował swoją wiedzę. Organizujemy wewnętrzne spotkania, szkolenia oraz warsztaty, regularnie bierzemy udział w kursach i warsztatach organizowanych przez jednostki specjalizujące się w pedagogice Montessori, kursach pierwszej pomocy pediatrycznej oraz ćwiczeniach za zakresu ochrony przeciwpożarowej.
Co oznacza w praktyce?
→ Towarzyszymy dzieciom w poznawaniu świata - nauczyciele i opiekunowie są przewodnikami, tworzą nowe możliwości, zachęcają do samodzielnego doświadczania i wykorzystywania potencjału otoczenia.
→ Uważnie budujemy kompetencje społeczne - zajęcia prowadzimy w małych grupach gwarantujących opiekę opartą na zaufaniu oraz indywidualnym podejściu do dziecka. Grupy są zróżnicowane wiekowo, dzięki czemu dzieci uczą się od siebie wzajemnie, zdobywają nowe umiejętności i budują pierwsze relacje rówieśnicze.
→ Tworzymy przestrzeń pobudzającą naturalną ciekawość dziecka - aranżujemy przestrzenie, pomoce edukacyjne i zakres materiałów tak, by można było poznawać wszystkimi zmysłami, eksperymentować i tworzyć.
→ Umożliwiamy rozwój samodzielności w sposób dostosowany do wieku i potrzeb dziecka - dzieci mają możliwość nauki przez aktywny udział w codziennych czynnościach, a odpowiednie materiały dydaktyczne znajdują się w zasięgu małych rączek, by same mogły decydować o tym, kiedy mają ochotę po nie sięgać.
→ Uczymy dzieci naturalnych konsekwencji nie stosując nagród ani kar - dzieci mają możliwość zaobserwować skutki swoich działań w atmosferze szacunku i zrozumienia, dzięki czemu mają okazję zrozumieć fakt istnienia oraz sens zasad w komfortowym otoczeniu.
Wiemy, jak dużą zmianą dla dzieci jest rozpoczęcie żłobkowej lub przedszkolnej przygody, więc z myślą o komforcie dzieci pomieszczenia w naszych placówkach zaprojektowane są w taki sposób, aby przypominały warunki domowe.
Tworzone przestrzenie są nowoczesne, pozbawione rozpraszających elementów, a za to wyposażone w bezpieczne, niestandardowe pomoce edukacyjne dostosowane do rozwoju i wieku wszystkich dzieci w grupie.
Korzystamy z materiałów zaprojektowanych zgodnie z pedagogiką Marii Montessori. Pomoce dydaktyczne są dostępne dla dzieci, dzięki temu dzieci mogą same po nie sięgać kiedy tylko zechcą.
Pomoce te mają stałe miejsca „pobytu”, co zachowuje jasną organizacje w sali oraz zaspokaja fazę wrażliwości na uporządkowanie przestrzeni wokół i u małych dzieci.
To ważne słowa. Niestety w pędzącej codzienności nie zawsze dzieci mają możliwość, by inicjować, próbować i uczyć się poprzez działania. W Ogrodach Montessori dbamy jednak, by dzieci w miały możliwość rozwijać swoją indywidualność, dlatego materiał dydaktyczny w naszych placówkach charakteryzuje się:
→ stopniowaniem trudności,
→ stopniowaniem następujących po sobie sekwencji działań oraz logicznego uporządkowania,
Wskazuje dzieciom kierunek poznawania poszczególnych materiałów wraz ze wzrastającym stopniem trudności.
W samodzielnym projektowaniu materiałów wykorzystujemy zasadę izolacji trudności – w każdej pomocy dydaktycznej zawarty tylko jeden problem do rozwiązania. Dzięki temu dziecko może się skupić wyłącznie na rozwiązywaniu tego jedynego problemu bez innych, rozpraszających bodźców. Każdy materiał zawiera samokontrolę błędu, dzięki czemu każde dziecko samo może samo sprawdzić czy wykonało daną czynność prawidłowo.
Dzieci uczą się od momentu narodzin, a wiele wskazuje na to, że nawet wcześniej. Od samego początku są otwarte i ciekawe świata.
Nauka jest nieodłączną częścią życia, pozwala na rozwój.
Dzieci dopiero uczą się przewidzieć konsekwencje swoich działań, poznają otoczenie, przyswajają zasaday metodą prób i błędów, a każda próba jest ważna, bo pozwala im dowiedzieć się czegoś więcej o świecie.
A więc jak uczą się i pracują dzieci w Ogrodach Montessori?
Uczą się i pracują poprzez zabawę, jest to ich podstawowa aktywność. To dzięki niej dziecko uczy się i rozwija. Dlatego w Ogrodach Montessori nasz program edukacyjny organizujemy tak, żeby znależć czas zarówno na zajęcia zorganizowane, stymulujące naturalną ciekawość dziecka, rozwijające konkretne kompetencje, ale i czas na swobodne zabawy zarówno samodzielne, jak i grupowe z rówieśnikami aby to dzieci odkrywały, eksperymentowały i uczyły się od siebie nawzajem.
Naszym celem w ogrodach Montessori jest tworzenie miejsc pełnych możliwości, wspierających rozwój i samodzielność dzieci w bezpiecznych, pełnych zaufania warunkach.
Dbamy więc, by nasz zespół składał się z zaangażowanej, wykwalifikowanej kadry po to, by powierzane nam zadanie wykonywać z największą starannością.
Chcemy by żłobek Ogrody Montessori był wsparciem dla wszystkich rodziców, którzy zdecydowali się podjąć tego trudnego zadania, jakim jest wychowanie dziecka, łączenie wychowania z pracą zawodową i innymi obowiązkami. Wiemy, jakie to trudne, więc podajemy wszystkim rodzicom pomocne dłonie.
Kadra dba o to, by relacje oparte były na partnerstwie i wzajemnym szacunku.
Codzienna rozmowa buduje wzajemne zaufanie i pozwala rodzicom dowiedzieć się jak dziecko spędzało czas danego dnia, dlatego wychowawcy o każdej porze (rano i wieczorem) organizują sobie czas, by zamienić z rodzicami kilka słów.
Umożliwiamy rozmowy indywidualne z opiekunami oraz z dyrektorem.
Organizujemy warsztaty dla rodziców z dziećmi oraz warsztaty edukacyjne dla rodziców.
Dbamy też o komunikacje elektroniczną - przekazujemy ważne informacje, odbieramy i wysyłamy sms/maile, udostępniamy zdjęcia oraz kalendarz elektroniczny, relacjonujemy nasze przygody na stronach www, chętnie odpowiadamy na wasze pytania oraz wątpliwości.
Co roku przeprowadzamy ewaluacje naszej pracy, zbieramy informacje:
- na jakim polu rodzice chcieliby doskonalić swoje umiejętności pedagogiczne?
- jaką wiedzę na temat rozwoju małego dziecka chcieliby poszerzyć?
Organizujemy spotkania dla rodziców, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę, spotkania organizowane są według potrzeb i dostosowane tematycznie do zainteresowań rodziców.
Rodzice mają również możliwość bieżących konsultacji indywidualnych ze specjalistami: pielęgniarką, dietetykiem, logopedą.
Zdrowy rozwój dzieci to nasz wspólny cel!