Przedszkola

Zapraszamy dzieci od 3 roku życia (w wyjątkowych przypadkach wcześniej)

Anglojęzyczność

Montessoris' Gardens a great place to grow!

Informacje dodatkowe

Dowiedz się więcej o naszych atutach

Start Ogrody Montessori

Ogrody Montessori

O Ogrodach Montessori

Ogrody Montessori - zespół żłobków, przedszkoli i zerówek

Od 15 lat wspieramy rozwój małych odkrywców, cały czas rozbudowując zespół o nowe żłobki, przedszkola, a nawet zerówki. Nasze placówki oferują opiekę i edukację dla dzieci już od 5 miesiąca życia. Dzięki naszej ofercie umożliwiającej korzystanie ze żłobka, przedszkola, a następnie zerówki Ogrody Montessori, nasza wspólna przygoda może trwać aż do 7 roku życia, a więc do momentu gdy dziecko nabierze dojrzałości szkolnej. 

Aktualnie zespół żłobków i przedzkoli Ogrody Montessori stanowią trzy filie – Golęcin, Jeżyce, Ławica – każda z nich to niepubliczny żłobek i niepubliczne przedszkole. Wszystkie placówki prowadzimy metodami pedagogicznymi wypracowanymi przez Marię Montessori (są to żłobek Ogrody Montessori Poznań i przedszkole Ogrody Montessori Poznań).

Co jest dla Nas ważne?

Naszym celem jest dbać o indywidualność dzieci, tworzyć warunki umożliwiające skuteczny rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny, koordynacje fizyczną, kreatywność oraz zdobywanie nowych kompetencji w bezpiecznym otoczeniu.

  • tworzymy okazje do poznawania świata,
  • wzbudzamy ciekawość,
  • wykorzystujemy naturalny potencjał każdego dziecka,

Po to, aby dzieci czerpały radość z procesu uczenia się i odkrywania. 

Wiemy też jak ważne są relacje, dbamy o nie, tworzymy bezpieczną, pełną zaufania społeczność uważną na potrzeby dzieci. Nasz zespół tworzą zaangażowani i ambitni ludzie: współpracujemy z pedagogami, psychologami oraz innymi specjalistami. Każdy żłobek Ogrody Montessori prowadzi wyjątkowa kadra o kwalifikacjach potwierdzonych dyplomami kursów i szkoleń z dziedziny pedagogiki Marii Montessori, aby zapewnić dzieciom jak najwyższy poziom opieki oraz edukacji. Dbamy o to, aby nasz zespół stale aktualizował swoją wiedzę. Organizujemy wewnętrzne spotkania, szkolenia oraz warsztaty, regularnie bierzemy udział w kursach i warsztatach organizowanych przez jednostki specjalizujące się w pedagogice Montessori, kursach pierwszej pomocy pediatrycznej oraz ćwiczeniach za zakresu ochrony przeciwpożarowej.

Pedagogika Montessori

Co oznacza w praktyce?

Towarzyszymy dzieciom w poznawaniu świata - nauczyciele i opiekunowie są przewodnikami, tworzą nowe możliwości, zachęcają do samodzielnego doświadczania i wykorzystywania potencjału otoczenia. 

Uważnie budujemy kompetencje społeczne - zajęcia prowadzimy w małych grupach gwarantujących opiekę opartą na zaufaniu oraz indywidualnym podejściu do dziecka. Grupy są zróżnicowane wiekowo, dzięki czemu dzieci uczą się od siebie wzajemnie, zdobywają nowe umiejętności i budują pierwsze relacje rówieśnicze. 

Tworzymy przestrzeń pobudzającą naturalną ciekawość dziecka - aranżujemy przestrzenie, pomoce edukacyjne i zakres materiałów tak, by można było poznawać wszystkimi zmysłami, eksperymentować i tworzyć. 

Umożliwiamy rozwój samodzielności w sposób dostosowany do wieku i potrzeb dziecka - dzieci mają możliwość nauki przez aktywny udział w codziennych czynnościach, a odpowiednie materiały dydaktyczne znajdują się w zasięgu małych rączek, by same mogły decydować o tym, kiedy mają ochotę po nie sięgać. 

Uczymy dzieci naturalnych konsekwencji nie stosując nagród ani kar - dzieci mają możliwość zaobserwować skutki swoich działań w atmosferze szacunku i zrozumienia, dzięki czemu mają okazję zrozumieć fakt istnienia oraz sens zasad w komfortowym otoczeniu. 

Przestrzeń Montessori

Wiemy, jak dużą zmianą dla dzieci jest rozpoczęcie żłobkowej lub przedszkolnej przygody, więc z myślą o komforcie dzieci pomieszczenia w naszych placówkach zaprojektowane są w taki sposób, aby przypominały warunki domowe.

Tworzone przestrzenie są nowoczesne, pozbawione rozpraszających elementów, a za to wyposażone w bezpieczne, niestandardowe pomoce edukacyjne dostosowane do rozwoju i wieku wszystkich dzieci w grupie.

Materiały dydaktyczne

Korzystamy z materiałów zaprojektowanych zgodnie z pedagogiką Marii Montessori. Pomoce dydaktyczne są dostępne dla dzieci, dzięki temu dzieci mogą same po nie sięgać kiedy tylko zechcą.

Pomoce te mają stałe miejsca „pobytu”, co zachowuje jasną organizacje w sali oraz zaspokaja fazę wrażliwości na uporządkowanie przestrzeni wokół i u małych dzieci.

„Pomóż mi zrobić to samemu” - dywiza Marii Montessori

To ważne słowa. Niestety w pędzącej codzienności nie zawsze dzieci mają możliwość, by inicjować, próbować i uczyć się poprzez działania. W Ogrodach Montessori dbamy jednak, by dzieci w miały możliwość rozwijać swoją indywidualność, dlatego materiał dydaktyczny w naszych placówkach charakteryzuje się:

→ stopniowaniem trudności,

→ stopniowaniem następujących po sobie sekwencji działań oraz logicznego uporządkowania,

Wskazuje dzieciom kierunek poznawania poszczególnych materiałów wraz ze wzrastającym stopniem trudności. 

W samodzielnym projektowaniu materiałów wykorzystujemy zasadę izolacji trudności – w każdej pomocy dydaktycznej zawarty tylko jeden problem do rozwiązania. Dzięki temu dziecko może się skupić wyłącznie na rozwiązywaniu tego jedynego problemu bez innych, rozpraszających bodźców. Każdy materiał zawiera samokontrolę błędu, dzięki czemu każde dziecko samo może samo sprawdzić czy wykonało daną czynność prawidłowo.

Edukacja Montessori - zabawa, nauka i praca

Dzieci uczą się od momentu narodzin, a wiele wskazuje na to, że nawet wcześniej. Od samego początku są otwarte i ciekawe świata.

Nauka jest nieodłączną częścią życia, pozwala na rozwój.

Dzieci dopiero uczą się przewidzieć konsekwencje swoich działań, poznają otoczenie, przyswajają zasaday metodą prób i błędów, a każda próba jest ważna, bo pozwala im dowiedzieć się czegoś więcej o świecie. 

A więc jak uczą się i pracują dzieci w Ogrodach Montessori?

Uczą się i pracują poprzez zabawę, jest to ich podstawowa aktywność. To dzięki niej dziecko uczy się i rozwija. Dlatego w Ogrodach Montessori nasz program edukacyjny organizujemy tak, żeby znależć czas zarówno na zajęcia zorganizowane, stymulujące naturalną ciekawość dziecka, rozwijające konkretne kompetencje, ale i czas na swobodne zabawy zarówno samodzielne, jak i grupowe z rówieśnikami aby to dzieci odkrywały, eksperymentowały i uczyły się od siebie nawzajem. 

 

Relacja i komunikacja

Naszym celem w ogrodach Montessori jest tworzenie miejsc pełnych możliwości, wspierających rozwój i samodzielność dzieci w bezpiecznych, pełnych zaufania warunkach. 

Dbamy więc, by nasz zespół składał się z zaangażowanej, wykwalifikowanej kadry po to, by powierzane nam zadanie wykonywać z największą starannością. 

Chcemy by żłobek Ogrody Montessori był wsparciem dla wszystkich rodziców, którzy zdecydowali się podjąć tego trudnego zadania, jakim jest wychowanie dziecka, łączenie wychowania z pracą zawodową i innymi obowiązkami. Wiemy, jakie to trudne, więc podajemy wszystkim rodzicom pomocne dłonie. 

Kadra dba o to, by relacje oparte były na partnerstwie i wzajemnym szacunku.

Codzienna rozmowa buduje wzajemne zaufanie i pozwala rodzicom dowiedzieć się jak dziecko spędzało czas danego dnia, dlatego wychowawcy o każdej porze (rano i wieczorem) organizują sobie czas, by zamienić z rodzicami kilka słów.

Umożliwiamy rozmowy indywidualne z opiekunami oraz z dyrektorem.

Organizujemy warsztaty dla rodziców z dziećmi oraz warsztaty edukacyjne dla rodziców.

Dbamy też o komunikacje elektroniczną - przekazujemy ważne informacje, odbieramy i wysyłamy sms/maile, udostępniamy zdjęcia oraz kalendarz elektroniczny, relacjonujemy nasze przygody na stronach www, chętnie odpowiadamy na wasze pytania oraz wątpliwości. 

Zmieniamy się też dla Was, Rodziców, i pomagamy Wam jeszcze lepiej rozumieć wasze dzieci. 

Co roku przeprowadzamy ewaluacje naszej pracy, zbieramy informacje:

- na jakim polu rodzice chcieliby doskonalić swoje umiejętności pedagogiczne?

- jaką wiedzę na temat rozwoju małego dziecka chcieliby poszerzyć?

Organizujemy spotkania dla rodziców, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę, spotkania organizowane są według potrzeb i dostosowane tematycznie do zainteresowań rodziców.

Rodzice mają również możliwość bieżących konsultacji indywidualnych ze specjalistami: pielęgniarką, dietetykiem, logopedą.

Zdrowy rozwój dzieci to nasz wspólny cel!

Rozwijające zajęcia dodatkowe

Zajęcia sportowe

Ruch jest naturalną potrzebą dziecka w wieku przedszkolnym, to niezbędny warunek wolności. Oferujemy zajęcia taneczne, balet, piłkę nożną, a także cotygodniowe wyjazdy na basen. Dzięki temu wszystkiemu ćwiczymy koordynację ruchową i sprawność fizyczną.

Warsztaty

W przedszkolu regularnie odbywają się różnego rodzaju warsztaty. Razem z dziećmi gotujemy na zajęciach kulinarnych, własnoręcznie przygotowujemy cudownie pachnące mydełka, lepimy z gliny, tworzymy ekologiczne budowle. Od czasu do czasu spotykamy się również z sympatycznymi alpakami, królikami lub psami – nauczycielami. Nasi czworonożni przyjaciele wprowadzają nas w pieski świat i uczą wrażliwości oraz bezpiecznego obcowania ze zwierzętami.

Podróże małe i duże

Czas spędzony na świeżym powietrzu jest dla nas bardzo ważny. Znamy dziecięcą potrzebę ruchu, dlatego nie zważając na pogodę staramy się zwiedzać naszą okolicę. Zwiedzamy również Poznań. W dobie kiedy wszędzie jeździmy samochodem, a dzieci z wakacji przywożą pałeczki do jedzenia sushi fascynująca staje się zwykła podróż tramwajem czy autobusem. Co roku wybieramy się w nowe nieodkryte jeszcze przez nas miejsca Poznania. Często plan wycieczek pomagają nam zorganizować rodzice.

Muzyka

Dzieci uczestniczą w najróżniejszych przedstawieniach, koncertach, niezwykłych zajęciach o nazwie Muzytywka, oraz pilnie ćwiczą i gimnastykują się na zajęciach rytmicznych, przy akompaniamencie keyboardu.Muzyka rozwija kreatywność, uwrażliwia, uczy twórczego myślenia, obcowanie z nią jest podstawą do nauki i rozumienia matematyki.
Filia Golęcin
ul. Wojska Polskiego 79
60-628 Poznań
Filia Jeżyce
ul. Polna 13a
60-535 Poznań
Filia Ławica
ul. Perzycka 11
60-182 Poznań
Filia Jeżyce Zajezdnia
ul. Zwierzyniecka 30
60-814 Poznań
Realizacja NICEIT