Żłobki
Oferujemy opiekę nad dziećmi już od 5 m-c życia
Oferujemy opiekę nad dziećmi już od 5 m-c życia
Zapraszamy dzieci od 3 roku życia (w wyjątkowych przypadkach wcześniej)
Montessoris' Gardens a great place to grow!
Dowiedz się więcej o naszych atutach
Termin „terapia” wywodzi się z greckiego słowa „therapeuéin”.
Oznacza „opiekować się, oddawać cześć”, a w szerszym znaczeniu – „leczyć”.
Therapeuéin jest procesem z góry zaplanowanym i przewidywalnym, obejmuje najróżniejsze płaszczyzny działań specjalisty = terapeuty. Nasz proces terapeutyczny jest skierowany na wyrównywanie szans dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Nasz zespół tworzą specjaliści z wielu dziedzin - fizjoterapeuci, psychologowie, nauczyciele i pedagodzy specjalni. Ich kwalifikacje, umiejętności i doświadczenie są na najwyższym poziomie.
Poniżej prezentujemy nasze lokalizacje, cennik zajęć oraz krótkie wyjaśnienia na czym polegają poszczególne terapie. Miłej lektury!
GOLĘCIN - Wojska Polskiego 79, 60-628 Poznań
JEŻYCE – Polna 13a, 60-535 Poznań
ŁAWICA – Perzycka 11, 60-182 Poznań
Terapię uprawiamy między godz. 15:00 a 20:00
Zadzwoń - sekretariat pracuje między godz. 08:00 a 14:00
+48 606 277 807
Napisz - odpowiemy tak szybko jak to możliwe
KONSULTACJE - rodzaje | czas trwania w minutach | koszt |
neurologopedyczna lub logopedyczna | 45 | 180,00 zł |
pedagogiczna | 45 | 180,00 zł |
fizjoterapeutyczna | 45 | 180,00 zł |
NDT Bobath | 45 | 180,00 zł |
badanie gotowości szkolnej | 45 | 180,00 zł |
badanaie ryzyka dysleksji | 45 | 180,00 zł |
konsultacja z zakresu SI (do 3.r.ż.) | 45 | 180,00 zł |
DIAGNOZY - rodzaje | czas trwania w minutach | koszt |
Diagnoza Integracji sensorycznej od 3 r.ż. | konsultacja z rodzicem 30 min + 2x 45 min zajęcia dziecka + konsultacja z rodzicem 45 min + dokument oceny | 530,00 zł |
Re-diagnoza Integracji sensorycznej | konsultacja z rodzicem 30 min + 45 min zajęcia dziecka + konsultacja z rodzicem 30 min + dokument oceny | 300,00 zł |
Konsultacje psychologiczne | konsultacja z rodzicem 60 min + 2x 45 min zajęcia z dzieckiem + konsultacja z rodzicem 60 min | 180,00 zł / spotkanie |
Trening słuchowy Neuroflow diagnoza wstępna 4-7 lat | 45-60 min | 180,00 zł |
Trening słuchowy Neuroflow wizyta kontrolna (pomiędzy etapami) | 45 min | 120,00 zł |
Trening słuchowy Neuroflow koszt dostępu do platformy online I etapu/ II etapu/ III etapu (i ew. kolejnych) | praca w domu (dziecko i rodzic) z użyciem platformy online opłata dla APD MEDICAL (właściciel platformy Trening słuchowy Neuroflow), ilość etapów zależy od zaleceń oraz indywidualnych postępów | I etap 370,00 zł / II etap 360'00 zł / III etap 350,00 zł |
TERAPIE - rodzaje | czas trwania w minutach | koszt w PLN |
Zajęcia grupowe, w tym: kształtujące umiejętności społeczne, TUS, przygotowujące do przedszkola, szkoły, psychoedukacyjne | 90 min | 80,00 zł |
cena w przypadku zajęć częstszych niż 1x tygodniowo/rodzeństwo | 75,00 zł | |
45 min | 65,00 zł | |
cena w przypadku zajęć częstszych niż 1x tygodniowo/rodzeństwo | 60,00 zł | |
60 min zajęcia z psychologiem mikro grupa | 100,00 zł | |
Zajęcia indywidualne (neuro)logopedyczne, fizjoterapeutyczne, pedagogiczne, terapia słuchowa, integracja sensoryczna | 45 min | 120,00 zł |
cena w przypadku zajęć częstszych niż 1x tygodniowo/rodzeństwo | 110,00 zł | |
30 min | 80,00 zł | |
cena w przypadku zajęć częstszych niż 1x tygodniowo/rodzeństwo | 75,00 zł | |
60 min | 150,00 zł | |
cena w przypadku zajęć częstszych niż 1x tygodniowo/rodzeństwo | 140,00 zł | |
Praca z psychologiem | indywidualne 45 min | 150,00 zł |
indywidualne 60 min | 180,00 zł | |
para 45 min | 180,00 zł | |
para 60 min | 200,00 zł |
Logopeda zajmuje się usuwaniem wad wymowy, kształtowaniem prawidłowej wymowy oraz nauczaniem mowy w przypadku jej braku lub utraty. Tyle sucha definicja, jednak...
Logopeda zajmuje się głównie dbaniem o prawidłowy rozwój mowy pod względem fonetycznym, leksykalnym oraz gramatycznym. Na zajęciach logopedycznych dziecko usprawnia swoje narządy artykulacyjne, uczy się prawidłowego oddychania, doskonalenia umiejętności motorycznych, uczy się także czytać i pisać. Nabycie umiejętności mówienia jest niezwykle ważne dla prawidłowego rozwoju dziecka, ponieważ wpływa na kształtowanie się osobowości małego człowieka, jego sposób rozumienia i postrzegania świata, prawidłowa artykulacja pomaga dziecku w nieskrępowany sposób wyrażać swoje myśli, emocje i uczucia.
Integracja Sensoryczna (SI) jest jedną z najnowszych kompleksowych metod terapeutycznych na Świecie. Stosowana jest w celu poprawy funkcjonowania dzieci i dorosłych z opóźnieniem w rozwoju psychoruchowym, trudnościami w nauce i z mikrouszkodzeniami układu nerwowego. Metoda ta skupia się na działaniu trzech najwcześniej dojrzewających systemów zmysłowych w procesie rozwoju dziecka: systemu dotykowego, systemu czucia głębokiego (propriocepcja) oraz układu przedsionkowego (zmysł równowagi). Poprawne zintegrowanie tych układów jest podstawą optymalnego rozwoju i działania pozostałych zmysłów i umiejętności. Należą do nich m.in.: wzrok, słuch, mowa, umiejętność chodzenia oraz zdolność wykonywania precyzyjnych czynności, jak malowanie, rysowanie, pisanie. Zaburzenia integracji sensorycznej mają miejsce, gdy mózg nie jest zdolny do prawidłowego przetwarzania bodźców zmysłowych. Wówczas mogą wystąpić trudności z planowaniem i wykonaniem własnych działań, może wystąpić nadmierna ruchliwość lub kłopoty z koncentracją uwagi.
Wspomaga i rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne prowadzone są w grupach 2-3 osobowych lub jeśli sytuacja tego wymaga - indywidualnie.
Celem takich zajęć jest rozwijanie osobowości dziecka, budowanie wiary we własne możliwości, poczucia własnej wartości. Dziecko uczy się nazywać emocje i ujawniać uczucia jakie towarzyszą określonym sytuacjom. Dziecko doskonali umiejętność uważnego słuchania, wczuwania się w emocje swoje i rówieśników a także uczy się radzić sobie w trudnych sytuacjach, opanowywać i nazywać negatywne emocje.
Podczas zajęć opanowuje umiejętność dobrego i poprawnego komunikowania się – asertywności i tolerancji, jak również pokojowego rozwiązywania sytuacji konfliktowych. Zajęcia stymulują do twórczego myślenia, kształtują umiejętność dostrzegania sukcesu. Dzieciko/dzieci uczą się współdziałać w grupie, tworzyć i przestrzegać norm grupowych oraz komunikować własne potrzeby.
Pedagog specjalny specjalista z zakresu pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
Pedagog specjalny specjalista z zakresu pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne inaczej terapia pedagogiczna należą do jednych z form zajęć specjalistycznych prowadzonych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zajęcia realizowane są dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej lub dla dzieci u których zaobserwowano trudności percepcyjno-motoryczne.
Głównym celem zajęć jest wspomaganie w wyrównywaniu szans edukacyjnych poprzez kształtowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych obecnych w procesie nauki czytania, pisania, rozwijania pamięci i koncentracji uwagi oraz kształtowanie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego, społeczno-emocjonalnego u dzieci z trudnościami rozwojowymi.
Trening uważności (mindfulness) - pojęcie „mindfulness” wywodzi się z języka angielskiego i znaczy tyle co uważność lub pełnia obecności. Jest to szczególny rodzaj świadomej, nieosądzającej uwagi skierowanej na chwilę obecną, tzw. „tu i teraz”. Praktyka uważności to otwarty i szczery dialog z własnym ciałem i umysłem. Świadome i pełne uwagi „zatrzymywanie się” lub inaczej „wykonanie świadomej przerwy/pauzy” umożliwiające dziecku prowadzenie dialogu bliskości z samym sobą, z drugim człowiekiem i otaczającym nas światem.
Zabawy i ćwiczenia realizowane na zajęciach dodatkowych praktyce uważności wpływają na:
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) - to zajęcia rozwijające kompetencje społeczne dziecka, umiejętność reagowania w różnych sytuacjach społecznych, komunikowania własnych potrzeb, nawiązywania i utrzymywania relacji z innymi dziećmi. Zajęcia kierowane są do dzieci ze spectrum autyzmu, z ADHD, mających trudności z nawiązywaniem satysfakcjonujących relacji z innymi, trudności adaptacją do nowych sytuacji, przejawiających zachowania agresywne. Mogą być one realizowane w formie indywidualnej lub grupowej.
Obszarem pracy w treningu umiejętności społecznych jest:
Kiedy obserwując dziecko zachowuje się ono, w Twojej ocenie tak, jakby miało ono problem ze słyszeniem, miało trudności z koncentracją uwagi słuchowej i rozumieniem tego co się do niego mówi, szczególnie w hałasie, to jest możliwe, iż potrzebuje ono treningu słuchowego.
Aktywny Trening Słuchowy metodą Neuroflow® usprawnia różnicowanie dźwięków mowy, naukę czytania i pisania oraz naukę języków obcych, ale także skoncentrowanie uwagi na głosie nauczyciela w szumie i hałasie oraz podzielności uwagi, gdy jednocześnie mówi kilka osób. Trening Słuchowy wydłuża pamięć słuchową, rozwija mowę, prawidłową artykulację i melodię języka. W efekcie skutkuje poprawą wyników w nauce, szczególnie w zakresie umiejętności czytania, pisania ze słuchu i uczenia się drogą słuchową. Po zakończeniu treningu Neuroflow® następuje również poprawa pewności siebie, wzrost samooceny, obniżenie poziomu stresu przy wykonywaniu trudnych zadań i czynności, poprawa komunikacji z rówieśnikami, polepszenie relacji społecznych.
Trening słuchowy Neuroflow® jest aktywną formą treningu. Wymaga od dziecka skupienia uwagi, tak aby jak najlepiej odpowiadało na stawiane przed nim zadania. Stopień trudności zadań jest dostosowywany do możliwości dziecka i zmienia się w sposób adaptacyjny, co oznacza, że gdy dziecko osiąga pierwsze sukcesy, to system dopasowuje sie do tego i stawia przed uczniem nowe wyzwania i na odwrót przy braku sukcesu – system ułatwia go osiągnąć.